Największy kontenerowiec świata coraz bliżej

Obecnie przewoźnicy kontenerowi w szybkim tempie chcą podnieść ilość przewozową, a w związku z tym idą na wojnę pomiędzy sobą.

Największy kontenerowiec globu (19,000 TEU) powstający na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), zostanie oddany w ręce nowych właścicieli już w listopadzie.  , wobec tego jego zorganizowania nie chce podjąć się byle kto, lecz pomóc w jego realizacji może jedynie doświadczona spedycja transportowa.

Jednostka zdeklasuje aktualnych rekordzistów: Maersk Mc-Kinney Moller, Majestic Maersk, Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

Chiński armator nie zaprzestanie jednak na pojedynczym egzemplarzu nowego kolosa. Jednocześnie z nim w Hyundai Heavy Industries realizowane są dodatkowe 4 kontenerowce o takich samych parametrach. Ich rozciągłość to 400m, wysokość 30,5m, a szerokość 58,6m.

Z początku jednostki miały być trochę mniejsze (18,400 TEU), jednakże CSL mając na względzie transport dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o powiększenie wymiaru do 19,000 TEU.

Kontenerowce te będą napędzane elektronicznie nastawnym motorem o mocy 77, 200 koni mechanicznych oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Szczególna budowa kluczowego silnika pozwoli zminimalizować zużycie paliwa, zredukować głośność, wibracje oraz emisję dwutlenku węgla.
System EcoBallast, korzystający promienie ultrafioletowe, pozwoli natomiast filtrować ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Oddanie pozostałych 4 kontenerowców planuje się na lata 2015-2016.