Kolejne projekty inwestycyjne w porcie w Szczecinie

Nowe projekty inwestycyjne w porcie w Szczecinie

Szczecin przez swoją lokalizację stał się w pewnym sensie bramą na Bałtyk dla sąsiednich państw. Zlokalizowany jest w doskonałym miejscu, przy głównej trasie między południem Europy a Skandynawią, dzięki czemu ma bardzo dobre warunki do tego, żeby mieć odpowiednią pozycję wśród konkurentów. I stara się to wykorzystać, gdyż z portu w Szczecinie prawie codziennie odpływają statki do Skandynawii i Rosji, a oprócz tego obsługuje on feedery pomiędzy dużymi, globalnymi portami, takimi jak na przykład Rotterdamem, Hamburgiem czy Gdańskiem. Od kilkunastu miesięcy połączeniowa lista jeszcze się powiększyła, ponieważ doszły do niej kontenerowe połączenia armatora Tschudi Logistics AS do kolejnych kilku portów w Europie. Port na dzień dzisiejszy obsługuje w zasadzie wszystkie ładunki, jakie przewozi się morzem, oprócz kontenerów i drobnicy będą to także produkty wielkogabarytowe i niebezpieczne. Na wyposażeniu znajduje się dużo nowoczesnych urządzeń, jakie pozwalają na sprawną i szybką obsługę różnego rodzaju jednostek.

Zarządcy portu regularnie inwestują w kolejne rzeczy, czego rezultatem są kolejne zakończone sukcesami projekty. Zupełnie niedawno ich lista powiększyła się o następne dwa, czyli wybudowanie nowego placu na składowanie kontenerów i montaż dźwigu do przeładunków. Inwestycja pierwsza wyceniona została na 65 milionów złotych, dzięki niej można będzie składować dwa razy więcej klasycznych kontenerów niż jeszcze do niedawna.

Nowe projekty inwestycyjne w szczecińskim porcieWielkość nowego placu to piętnaście tysięcy metrów kwadratowych, poza tym na jego potrzeby zostały zakupione naczepy, wozy kontenerowe i ciągniki. Ogromnie użyteczny w bieżących pracach może być kolejny nabytek, to znaczy wysoki na czterdzieści metrów nowoczesny dźwig. Przy samodzielnej pracy jego udźwig to 100 ton, a w zespole z drugim takim urządzeniem zwiększy się do 150 ton. Bardzo dużym plusem tego sprzętu jest jego spora mobilność, w pierwszej kolejności będzie przeznaczony do obsługi typowych kontenerów oraz ciężkich ładunków, takich jak na przykład metalowe konstrukcje czy kamienne bloki. Jeżeli nie będzie dużych problemów z montażem oraz końcowym odbiorem, to zacznie on regularną pracę już w styczniu.